BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 27 January 2012

BIDADARI SYURGA VS WANITA DUNIA


Assalamualaikum ukhty dan akhi sekalian ^^
Hari ni fika nak tulis tentang BIDADARI SYURGA VS WANITA DUNIA..



Memang tak dapat dinafikan, bidadari syurga Allah sememangnya indah.. sehinggakan walau sehelai rambut mereka gugur ke bumi, mampu mebuatkan para muslimin di dunia menjadi gila dek keharuman rambutnya yang bagaikan kasturi itu.. Jadi sememangnya wanita dunia, KEBANYAKANnya memang sangat cemburukan BIDADARI SYURGA ALLAH SWT.. :) Tapi saudari-saudari ukhty.. janganlah bimbang.. kerana wanita di dunia ini boleh menjadi 700 kali ganda lebih cantik, lebih indah daripada bidadari syurga.. :) 

Bagaimana caranya menjadi 700 kali ganda lebih cantik daripada bidadari? .. Mudah.. Jadilah WANITA SOLEHAH.. kerana sesungguhnya wanita solehah itu adalah ketua bagi bidadari-bidadari syurga Allah nanti.. 

Diriwayatkan oleh Tirmizi dari Ali bahwa Rasulullah bersabda " Sesungguhnya di dalam syurga terdapat sebuah tempat berkumpulnya semua bidadari. Mereka menyeru dgn suara2 yg belum pernah di dgr oleh semua makhluk di dunia. Mereka berkata " Kami adalah wanita2 abadi yg tidak akn binasa... kami adalah wanita yg selalau berghairah dan tidak putus asa... dan kami adalah wanita2 yg selalu redha dan tidak pernah marah... Sungguh beruntung org yg menjadi milik kami dan kami menjadi miliknya " Kata Abu Isa Tarmidzi, hadis Ali ini adalah Hadis gharib.



Aisyah berkata " mendengar ucapan para bidadari tersebut.. wanita2 beriman dari kaum hawa dunia menjawab " kami wanita2 yg menunaikan solat dan kalian tidak pernah solat. Kami wanita2 yg menjalanakn ibadah puasa, dan kalian tidak pernah berpuasa. Kami wanita2 yg berwuduk, dan kalian tidak pernah berwuduk. Kami adalah wanita2 yg suka bersedekah dan kalian tidak pernah bersedekah. Jadi kami kaum muslimah dunia sanggup mengalahkan para bidadari tersebut. "

Diriwayatkan oleh Ibnul Mubarak, dari Rasydin, dari Ibnu An'am, dari Hibban bin Abu Jabalah bahwa ia berkata " Sesungguhnya wanita2 dunia yang masuk syurga, mereka memiliki kelebihan ke atas bidadari disebabkan amal-amal mereka di dunia" 

Haa... oleh itu, jangan kita cemburu kepada bidadari-bidadari lagi ^^ Sesungguhnya dengan menjadi wanita solehah, kita mampu menjadi sehebat mereka. Buatlah BIDADARI SYURGA pula yang cemburukan wanita dunia ^^ 
Wallahualam.. :)



Dari buku " Rahasia Kematian, Alam akhirat & Kiamat " oleh Imam Al-Qurtubi.

- perindu syurga -

1 comments:

Anonymous said...

Yeke?