BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 18 May 2012

Aku Yakin Dengan Tuhanku..

Assalamualaikum ya akhi wa ukhty.. :) Lamanya tak tulis entry.. Hmm.. semalam fika ada terbaca satu cerita di facebook.. Cerita yang memberikan pengajaran buat semua.. Tapi bila fika cari balik hari ni, dah hilang pulak.. haih.. tak apalah.. ^^ Fika ceritakan serba sedikit setakat mana yang fika ingat saja.. Tapi cerita ni betul2 buat Fika tertarik untuk letak dalam entry ni.. Semoga kita sama-sama berfikir dan beroleh manfaat..

Ada seorang askar beragama Islam sedang menjalani latihan bersama askar-askar yahudi yang lain.. Ketua pasukan latihan di situ sangat benci kepada lelaki Islam ini, dan selalu menyindirnya kerana mempercayai Allah yang tidak dapat dilihat.. Tetapi si lelaki Islam ini terus bersabar dan menjalani kehidupan hariannya sebagai seorang muslim dengan penuh yakin bahawa Allah tetap bersamanya..

Oleh itu, pada suatu hari, ketua latihan askar ini berniat untuk menguji lelaki Islam ini. Lalu disuruhnya lelaki Islam ini memandu jentera terbaru yang belum pernah dipandu oleh mana-mana askar lain.. Dengan perasaan terkejut, lelaki itu bertanya, "Bagaimana saya hendak memandu jentera ini sedangkan saya belum pernah memandu jentera seperti ini sebelum ini?" Dengan nada sinis si ketua menjawab "Nah, pergilah minta kepada tuhan yang engkau agung-agungkan itu! Dia mungkin dapat membantumu!" Astaghfirullah hal azim.. begitu hina sekali lelaki Islam ini di mata mereka.. Dia ditertawakan dan dihina dengan berterusan..

Lalu si lelaki Islam ini masuk ke dalam jentera dan berdoa kepada Allah, agar memudahkan urusannya untuk memandu jentera tersebut.. "AKU YAKIN DENGAN TUHANKU"..Dengan perlahan-lahan, jentera itu dialihkan dengan selamat, walaupun dipandu hanya untuk beberapa meter. Dengan wajah yang lega, si lelaki tersebut keluar dari jentera dan terkejut apabila melihat si ketua dan rakan-rakan askarnya yang lain sedang tunduk menangis. "KAMI INGIN MEMELUK AGAMAMU, DAN MEMPERCAYAI ALLAHMU.." 

Dengan penuh kehairanan, si lelaki Islam bertanya "Apa yang berlaku?" Kemudian si ketua menyuruh si lelaki Muslim membuka but hadapan jentera. Si lelaki tersebut membuka but itu, lalu tertunduk dan menangis. Ternyata, jentera tersebut TIDAK MEMPUNYAI ENJIN!

Lihatlah akhi dan ukhty.. Allah itu Maha Berkehendak.. Dialah yang menjadiakan TIADA kepada ADA.. :') Subhanallah.. Dialah yang Maha Berkuasa ke atas sesuatu.. :')

(sekadar gambar hiasan) 

Semoga kita sama-sama mendapat manfaat dari entry ini, insyaAllah :'D Assalamualaikum..

~Perindu Syurga~

0 comments: