BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 26 October 2012

Hurm.....

Allah..Allah..Allah.. :') Kepada siapa lagi tempatku mengadu selain Mu ya Allah.. 
Kadang-kadang terasa diri ini tidak kuat lagi.. :') Tapi telah Engkau nyatakan..

 Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.” (Al-Insyirah; 5-6)
 
“…Barangsiapa yang bertaqwa kepada ALLAH nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada ALLAH nescaya ALLAH akan mencukupkan (keperluannya).” (At-Talaq; 2-3)

Ya Allah.. andai ini yang telah Engkau takdirkan buatku, maka permudahkanlah aku dalam menghadapi dugaanMu.. Jauhkan aku dari kemurkaan-Mu..
:'( Oh Allah.. mengapa rapuhnya hati hambaMu ini?.. Mengapa mudah benar ia lekas berputus asa.. :'( Mengapa ya Allah.. Mengapa?.. :'( 

Mengapa aku tidak setabah manusia yang aku cintai? :'( Mengapa aku tidak mencontohi ketabahan baginda? :'( Sedangkan dugaan buatnya jauh lebih berat berbanding dugaanku? :'( 

Oh Allah.. :'( Mengapa hati ini lemah ya Allah.. :'( Mengapa aku tidak pernah mendalami makna tersirat di sebalik Al-Ankabut..

 "Adakah mereka dibiarkan saja mengatakan ‘kami telah beriman’, sedangkan mereka belum diuji? (Al-Ankabut:2) 

Oh Allah.. Maafkan hambaMu ini.. Hatinya mudah goyah :'( Imannya mudah patah.. 
Maafkanlah hambaMu ini ya Rabb.. Sesungguhnya segala kesempurnaan hanyalah milikMu.. :'( 

0 comments: