BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 20 November 2012

Jadikan Aku Sebahagian Daripada Mereka..

"Seandainya Ada 100 Orang Pejuang Islam, Pastikan Salah Seorangnya Adalah Kamu... Seandainya Ada 10 Orang Pejuang Islam, Pastikan Salah Seorangnya Adalah Kamu... Seandainya Hanya Tinggal Seorang Pejuang Islam, Pastikan Dia Adalah kamu..fisabibillah.."


Allah Allah.. :'( Adik2ku hari ini kehilangan ayah.. kehilangan ibu.. adik2ku hari ini menjadi yatim piatu.. Apalah yang mampu aku lakukan ya Allah.. selain hanya berdoa ke hadratMu.. semoga melindungi adik2ku di tanah Palestin.. Gaza..Syria.. :'( Ya Allah.. hari ini manusia-manusia rakus itu mengambil nyawa-nyawa saudara-saudaraku.. Hari ini sauda-saudaraku bermati-matian demi mencapai cintaMu yang hakiki di akhirat sana.. :'( Hari ini aku lihat tanah Gaza dan Palestin dibanjiri peluru.. :'( Hari ini aku lihat tangisan pilu.. 


"Aku telah diperintahkan supaya memerangi manusia sehinggalah mereka bersaksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah dan Muhammad adalah Rasulullah, dan mereka mengerjakan solat serta memberi zakat. Maka, sekiranya mereka melakukan perkara itu, terpeliharalah darah (nyawa) mereka dan harta benda mereka daripadaku kecuali dengan hak islam. Dan perhitungan mereka adalah atas ketentuan Allah."
( Hadith Riwayat Imam al-Bukhari )
Ya Allah.. :') Hari ini mereka derita.. Hari ini mereka tersiksa.. Hari ini mereka dizalimi.. Hari ini mereka hilang segalanya.. Gantikanlah penderitaan mereka dengan syurga yang indah di sana nanti..
Ya Allah.. Bagaimana aku masih bernafas, menghirup setiap cebisan hidup dengan penuh nikmat.. sedangkan adik-adikku, walau masih dalam pelukan ibu, sudah mampu mengangkat senjata..Mereka sudah mengerti apa itu FISABILILLAH.. :'( Ya Allah.. Gantikan derita hari ini, dengan kebahagiaan yang kekal abadi.. :'(  
 
Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta

Kami akan berjuang

Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia

Untukmu, Palestina tercinta

Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Untukmu, Palestina tercinta

Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu

Ya Robbi, izinkanlah kami

Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamu....

Sahabat dan sahabiah yang dikasihi.. masih mampukah kita melihat penderitaan mereka.. Masih mampukah kita berpeluk tubuh melihat tubuh mereka dirimbus ribuan peluru.. Masihkah kita mampu melihat mereka hilang segala-galanya.. Mereka berjuang sehingga ke akhir nafas, demi Islam tercinta.. Kita pula?... Masih enak dengan nikmat dunia.. Nikmat yang sementara.. 


Sama-salah kita doakan saudara-saudara kita.. semoga terus tabah, terus kuat dalam mempertahankan Islam.. Semoga Allah memberi balasan yang pedih buat Yahudi laknatullah dan Israel.. Dan jika boleh, jadilah salah seorang daripada mereka..
Amin2 ya Rabbal Alamin..


 "Kalaulah penegak agama dipanggil penjenayah,
kalaulah pengamal rasul dipanggil penjenayah,
kalauhlah org yg berusaha membebaskan Masjidil Aqsa dipanggil penjenayah,
saksikanlah wahai dunia..
AKULAH PENJENAYAH ITU!"

~ AL syahid syeikh AHMAD YASIN ~

0 comments: